Friday, July 8, 2011

Misi Terlaksana [ Laksa Johor]




Akhirnya tercapai jugak hasrat aku nak bersarapan dengan laksa johor..heheheh..tak tahu kenapa semalam terasa nak makan laksa johor..sebenarnya di johor sendiri tak banyak kedai-kedai makan menyediakan menu laksa johor. aku tak pasti kenapa mcm ni. Tapi kalau tak salah aku kebanyakan orang-orang johor sendiri hanya buat di rumah saja. kalau untuk di jual tu mgkin sebab bahan-bahan yang perlu disediakan  agak banyak dan "comlicated" membuatkan banyak pengusaha kedai makan mengambil langkah dengan tidak menyediakan menu tersebut..[laksa penang banyak..mgkin sbb simple jer kot]


aku sendiri pon sebenarnya baru beberapa kali dapat  makan laksa di johor di tanah johor ni sendiri..hehehhe...adakah sebab laksa johor ni terlalu eksklusif buatkan kita susah nak cari di tanah johor  ataupun orang johor sendiri mungkin kurang gemarkan nya buatkan xramai pengusaha kedai menyediakannya? [hanya persoalan bukaannya kenyataan..jadi harap tak ada yang akan amik hati dengan apa yang aku katakan]


Berbalik pada cerita aku tadi..oleh sebab semalam aku memang dah plan nak makan laksa johor pagi ni,dalam pukul 9 lebeh bertolak aku ke bandar putra untuk ke Yusry Cafe [one of my friend had introduced this place to me] Aku sebenarnya ada plan B. kalau cafe ni tak bukak aku nak pegi makan roti canai kt satu kedai nasi kandar area2 situ jugak [nanti aku citerkan apa yang best pada roti canai kat situ ek...heheheh]
agak ramai ramai bila aku sampai tadi tapi still ada tempat untuk duduk.lega rasa..hehehheh even harga nya agak mahal tapi bagi aku berbaloi la..


Apa-apa pun misi aku untuk hari ini terlaksana..mission complete!!!    d^___^b

1 comment: