Wednesday, February 16, 2011

Mesin Taip Bermula..

tu dia...bila mesin taip bermula...huhuhuhu...mesti org terty ty knape nape mesin taip dipilih??erm..kenape ek..ak pon xtahu...tp mgkin sbb time aku nak wat benda alah nie aku tgh menaip..so,terkeluar la name mesin taip nie..xkisah la ape pon name nyer..yg penting aku dpt menaip lagi kat sini...sampai bila?wallahu'alam..xtau la...mgkin akan tenggelam timbul..yerla...bila time free or ade cik mood jer aku kan tulis..klu xde nak wat cmner kan....

kisah aku yg pertama....

hari nie xde ape sgt..pegi keja seperti biase...tp agak lewat sbb kul 6.50 pagi br aku bertolak dr umah ku yg dianggap berhantu dan horror oleh kwn2...he3...ade akue kesah??keh3....kelewatan akue di tambah bila terpaksa mengikut belakang bontot 3buah lori yang bergerak seperti siput yang belom bekpes...adus...sabor je la...besala..klu kuar lewat skit dr umah tu la habuannya..tp oleh sbb lewat, aku sempat dgr panggilan hangit kt jot fm..he3..[xde kena mengena]

untuk mggu nie jadual yg baru...akue kurang senang...sbb kelas mostly awal2 pagi...malas seh...klu jadual sebelum nie kelas mula dlm kul 8.20 or 8.50..so bleh la aku "mengeteh" dulu di kantin..tp skrg klu lewat alamat xsempat ler...he3...ish2..aku nie dtg nak keje ke nak mengula...teruk2...
pe2 pon kelas ari nie biase...mula dgn english..[2cerdik]aku bwk budak keluar kelas...smbil2 melihat suasana skolah di waktu pagi aku selitkan dgn simple grammar [preposition in,on,under]

antaranyer :-

"everyone..can u see the bird over there???'
"yeeesssss"
"the bird is on the branch"
"how about the dustbin?"
"the dustbin is under the tree"

bila dh puas merapoo kat luar...aku suh dorg masok..bebudak nie mmg suke kalu kuar kelas...nak maen sokmo...pas pada tu aku rehat jap b4 smbg kelas english dan maths untuk kelas yg sama...untuk kelas nie [2cerdas] dorang blaja pasal negative and positve respond..they learn how to respond in term of "yes" or "no"  correctly..waa...padahal org yg mengajar nie pon ke laut..he3....adoi...sabor jer la...

abis jer aku smbg ngn kelas maths..nasib la bebdk klu korang bosan nengok muka akue...rini si haziq wat hal lagi...die sorg jer xsiapkan keje smlam...adoi...tapi yg lemah nyer die asyik buat muka innocent die tu jer...huk3..ok...xpe...time aku ttp kasi "hadiah" jugak..xtahu la cmner nak wat ngn die...huk3...

hari rabu berlalu sudah..tggu pulak khamis menjelma......


- alee -

d^_______^b

No comments:

Post a Comment