Friday, February 18, 2011

Haziq Oh Haziq..



Khir Haziq [bin nyer akue dh lupe plk]...budak yg slalu menarik perhatian akue di dlam kelas..ade saje pe'el2 die yg wat kan akue nak observe kelakuan die dan paggil name die...huhuhu..mula2 aku masok kelas dulu mau jer akue marah die..tapi..bile aku tgk blk..aku rase budak nie something la..[maksud akue bukan la die ade bela hantu or amal ilmu hitam ke ape.] tapi setiap pertanyaan ..kelakuan...percakapan die ..pergerakan die...membuatkan aku berfikir...

yang aku perasan...die kalu kat dalm kelas byk mengalamun...cm ngn dunia die sendiri...fokus die cpt hilang...so akue kena slalu mention name die supaya die bg sedkit perhatian pada aku...hurm..satu lagi klu die wat silap...tak bwk buku ke xsiap keje ke...muke die nmpk innocent sgt..adoi..pandai tul die wat muka cmtu...tp still kena ngn akue gak..he3...yerla..klu kwn2 die kena..die pon mesti kena gak la kan..

ade satu hari tu time tgh aku rancak kat depan..tibe2 die dtg...aku ingat die nak g toilet ke ape..pastu ngn muka slumber jer die ty akue..
"sir,sir penah pegi zoo x?"
aku yang blurr nie just anggukan jer..smbil pk dlm hati apsal plak budak nie tibe2..aku ingat pastu die nak ty ag..rupanya terus die pegi duduk tmpt die...hurm..kompius akue..


kedua..kalu x silap time tu nak rehat..org sume dh berpusu pusu kuar..akue nie ngah susun2 buku nak g minum jugak la..then die dtg ty akue...
"sir,betul ke org miskin kena simpan duit..org kaya xpyh?"
again..he make me thing 4 a while...aku jd speechless...last2 aku jwb..xkira miskin ke kaya ke...kte simpan duit untuk mase depan kite..mgkin kat umah mak die pesan jgn boros ..suh simpan duit kot...

dan baru2 nie plak...time aku masok jer kelas...budak2 laen lari dpatkan aku smbil ckp..
"sir! cpt meh tgk ape yg haziq bwk dtg skolah!!"
bila akue tgk jer...bleh plak die bwk suar dlm die..[warna kuning air]
adoi..aku ty la knape die bwk...die ckp lupe nak kuarkan dr beg..katanye ari tu blk umah nenek die guna beg tu...tp yg xbleh nyer..muka senyum cm xde rase pe2....


ape2 pon...aku akan sentiasa memerhatikan die dan kwn2 yg laen....


* adakah die adalah seorang budak autism? 
*xdpt masok  kelas kelas sbb nak setelkan pasal sukan zon tuk hari isnin nie



5 comments:

  1. cuba tgk background family dia ok ke x...

    ReplyDelete
  2. xsempat temuramah ag..yg aku tahu die slalu gak kuar jenjalan kulai [ade stud aku xpenah kuar kulai] n umah die ade astro...he3...yg len lom sempat ag...

    ReplyDelete
  3. guru kne bijak main peranan,
    mrid brkperluan khas prlukan prhatian
    yg lebih ket dr kite :)


    Terbaru:
    Kamu yang sepatutnya terdahulu mengerti
    Roda kehidupan berkisarkan penerimaan jiwa

    ReplyDelete
  4. mm..mcm2 kerenah bdak2 ni..

    (sukan zon??zon ak br jer abis..pnat weh jdi..awal bln 3 nnti pon mgkn ak kna jdi pegawai sekali lg)

    ReplyDelete
  5. cik ash :
    yup..btol tu..dorg wat kte curious nk tahu ttg dorang

    min :
    akue br nak mula esok...daerah mu jd gak? 1-4 mac klu xsilap kan..tahniah2..he3

    ReplyDelete