Thursday, March 3, 2011

Tesc0 Oh Tesc0


Sebelum aku mulakan..maaf pd sesape yg kurang enak ngn post aku kali nie terutama pengunjung setia TESCO bagi semua cawangan di malaysia...actually aku pon mmg slalu membeli dan membelah di situ,..cuma td jer wat aku terpikir sejenak.....

Pas kuar ngeteh [minum.minum]  ngn faiz n shah..aku lencong kejap ke TESCO Kulai...nak g beli brg2 umah skit [milo,beras,ubat gigi]. sampai jer tesco cm biase amek la bakul biru sedia ada n window shopping lu...time ngah window shopping tu ternampk la promosi hanger 12s dengan Rm 1.90..hah! biar betik!! murah giler..ak tgk hanger tu pon not bad..cantek plak...dengan sepantas angin aku amek hanger tu then terus masukkan dlm bakul...pastu aku terus jalan.

time jalan2 tu lalu kt lorong yg ade tmpt nak check harga...aku nie pantang nampk benda alah tu mesti aku nak test even aku dh tahu harga nyer..he3,...skali aku check hanger tu...Teeeeettt!! [bunyi benda alah tu]  skali kuar tulis Rm7.90!! amek kau...he3..
pastu aku pon pegi blk la tmpt yg aku amek hanger tu..usha2 punya usha..hrga hanger tu tuk yg kecik nyer...ade kt sebelah tu...tp yg pelik nyer....hanger yg harga Rm7.90 betul2 kat tanda harga promosi rm1.90 ni dan xde plak tanda harga untuk hanger rm7.90 tu...Hurm.....

Pas pada tu aku letak blk ler hanger tu.-.he3...then,aku jalan2 lagi..smapi kt area gelas cawan....tgk plak mug2 yg comey,,,suke plak....ade satu ak berkenan..tulis pada tnda harga tu..rm4.90...erm..not bad..tp bila aku tgk kt balkang mug tu..ade tulis "straight mug"..then mata aku terpndang satu ag tanda harga yg tulis straight mug rm5.90..loh,dorang letak salah ke...mula2 ak pk cmtu la kot ade customer yg silap letak...tp bila aku tgk blk tmpt letak mug tu..sume mug yg harga rm5.90 tergantung pada tmpt harga rm4.90. erm...wat aku berpikir ag....

sambil jenjaln ...ak pk [byk tol aku berpk selama aku kt tesco td..he3.] dua incident yg berlaku td..dorang terslah letak ke....atau pon tu strategic pemasaran dorg...hurm...klu la tu strategic pemasaran dorg...cm xbest plak..yerla..conth yg hanger tu.,..let say,,customer ingat hanger tu rm1.90 dorg terus amek..then time biar dorg xcheck blk..so benda tu cm menipu plak kan..bagi pendapat aku la..same ngn kes mug tu jugak...

So,benda yg berlaku hari wat kan aku dan korantg sume  berhati bila membeli dan membelah di mana2 pasaraya xkira la Tesco ke...giant ke...Titah ke...even kedai runcit sekalipon...kena check btol2 harga nye....Sekian




 - alee-

d^___^b


6 comments:

  1. hehe..
    bagus~

    klw ade yg murah, mngapa byar lebih
    kan3?.. :)

    ReplyDelete
  2. hurm.. sebenarnya,. tu strategi pemasaran diorang.. sebab diorang tahu customer akan ambik banyak barang... then,tak kan sedar bila harga itu di punch.. sebab hest pernah terkena... telur 1kotak ditulis 7.20 tp bila di punch 7.80 bila di tanya casher jawab tak tahu, terus ke kaunter aduan, untuk tanya harga sebenar dan pulangan duit baki sebab saya beli 2 kotak telur. mmg bila di lihat balik dia kata mmg saya tgk harga yg ada kat situ tp harga sebenar 7.80, saya pesan, kalau tersalah tukarlah, kesian orang lain.

    ReplyDelete
  3. tp klu obvious sgt cm xbest plak kan...yg kes hanger tu mmg xde tanda harga tuk hanger yg rm7.90 kat hanger tu pon just ade bar code die jer..huhuhu

    ReplyDelete
  4. tulah pasal... moral of the story.. kita kena alert.. hest kena kat c4 .. semua pasaraya lebih kurang sama

    ReplyDelete
  5. btol3...kte ada hak sebagai pengguna kan..

    ReplyDelete