Wednesday, March 16, 2011

Jalan-Jalan Cari Pasal


Time to rest....time to release my stress..time to make everything comes good...he3..cuti2 cmnie mmg best kan...bleh lupakan sekejap[a’a,sekejap jer..xleh lama2] tentang keje..tapi bila cuti ni kan...benda yg slalu org wat adalah..KAWEN..he3..time nie la kenduri kawen tumbuh mcm cendawan..tiap2 hari mesti ade..kebetulan sorang member keje aku kwen n kebetulan jugak dia org Baling..so dapt la aku pegi dlm sesi “mengambil berkat”. He3... kebetulan lagi  member aku  dr tganu pon plan turun gak...so,14mac bergerak la aku faiz kak husna fiqi n nani [ jadi ramai plak bila hari kenduri tu]  ke kg charok kelian Baling untuk majlis perkahwinan Raf ngn Norman [ both of u are very charming..congratulation!]
Actually tu hanya agenda pertama...agenda pemangkin kepada agenda2 berikut nya..he3..alang si faiz tu lepak umah aku..so aku bawak la die jenjalan..1st place yg kami pegi ialah  AIR TERJUN LATA BAYU..kebetulan ari tu agak panas..pas antar kak husna kat umah dia[sempat minum air nyior a.k.a kelapa fresh yg faiz petik sendiri] kami terus ke LATA BAYU..mmg best!! Ni tmpt aku ngn kwn2 skolah men dulu lepak gak pas pada SPM..sggup tau merempit dari Sik tuk ke sini..mmg berbaloi!! Tp sori la ek..xbleh nak mandi lama2..sbb nak ujan..bhy o0o0...
Pas pada tu kami ke sg petani dulu..untuk beli tiket...then makan2 n jalan..pas pada tu malam skit kami bergerak ag ke Baling...td dh mandi AIR SEJUK...skrg aku bwk faiz pegi mandi AIR PANAS plak...aku bawk faiz pegi mandi KOLAM AIR PANAS ULU LEGONG.. mmg layan..mlm2 berendam dlm air panas..kul 12tgh malam gak aku blk..aku tgk  lagi lewat lagi ramai org dtg..almaklumla tmpt tu bukak 24jam...he3..
Esok nya plak aku bawak die g beli brg2 basah kat pekan selasa [pekan hari] kt sik nie..saja aku nak tnjuk pasar pagi kt tmpt aku nie cmner...ptg skit before aku antar die kt stesen bus aku sempat bwk die pegi kawasan TASIK BERIS...kawasan tasik buatan manusia ke empat di kedah [kalau xsilap aku la..he3] saje jenjalan...pas pada tu aku bwk die ke LADANG ANGGUR BERIS area situ gak..ade satu kawasan ladang anggur yg di buat di situ..actually tu pon 1st time aku pegi...he3..cantik tmpt tu..layan jer..malam tu aku antar fiz kt stesen bus...thanks sbb dtg umah aku..nnti kte plan lagi n ajak rmai2 br meriah..he3....



2 comments:

  1. macam menarik jerk 8-> apa kata try buat trip pastu invite saya.. hhahahahaha..

    eh gambar last tu sape???



    p/s : dengan berbesar hati saya ingin menjemput anda ke majlis saya ^_^ sila layari >>> http://gengclubmelaka2.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. bleh3...gamabr last?tuan tanah ler...huhuhu

    ReplyDelete