Thursday, March 10, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa..


Semalam sempat lagi aku berjimba2 ke jusco tebrau...dh memang plan nak tgk wayang..yerla..dh dicanang bagai nak rak..pagi nyer aku dengar radio..dorg temuramah norman kru..die ckp mostly panggung dg full org booking...so aku nak tgk betul ke cter nie best....smpai jer kt jusco dlm kul 9 lebeh..tgk kt panggung..yes! xramai org...bajet xde org la...skali time nak beli..perghhh....tggl bape kerat ag jer tmpt kosong...oleh sbb pk dh smpai dh aku amek jugak la even agak tepi seat nyer....citer start kul 10.30..so jenjlan cuti mata ngn makan lu..he3...then pas pd tu msok la panggungggg......

Ulasan

erm...no komen! hahahah! korang ptt tgk n  nilai sendiri..aku xleh nak ckp lebeh2 sgt kang xpasal2 kena gam..he3...xdela...
kalu dari segi effect mmg bg akue nie filem pertama malaysia yg terbaek...scene bergaduh die mmg menjadi...nampak real r...kapal2 die pon nmpk menjadi termasuk bila ade serangan dari pihak "garuda"

cuma pendapat aku..bila citer epik sejarah di selitkan terlalu byk element2 jenaka ringan bleh watkan sesebuah filem tu kurang umph nya..pastu pendapat akue ngn kwn aku gak..bahasa yg digunakan kurang element kemelayuan..bkn xde..tp kurang..huhu..pastu ade la scene yg aku rase cm...pelik jer ade..huk3...nnti korang cr la ek...[ke aku sorang yg rase pelik..he3]

pe2 pon...korang tgk la sendiri ek..laen org laen pendapat..mgkin aku rase OK..korang rase KO..mgkin akue rase KO korang plak rase OK


*klu dari segi cerita epik aku lebeh prefer Puteri Gunung Ledang..[sori klu ade yg xpuas hati]






-alee-

d^_____^b

2 comments:

  1. huhu..
    kte lom de ksmpatan ag nk tgk..
    biasela filem ad yg ok, ad yg x hehe..

    :)

    ReplyDelete
  2. yup..btol tu..so jgn lupe tgk nnti ek..
    d^_^b

    ReplyDelete