Thursday, August 4, 2011

Singgah Sahur..

 nasi putih + telur hancur + appalam a.k.a papadom

Jom singgah sahur! he he he..nak singgah kat mana?singgah kat dapur rumah aku jer.. he he he.. Bila bulan puasa ni mesti semua orang akan bercakap pasal berbuka,sahur,teraweh,tadarus dan macam-macam lagi yang sama waktu dengannya kan. Termasuk aku yang tak berkecuali. Tapi untuk kali ni saja aku nak cerita sikit pasal bersahur aku tadi.

Oleh sebab semalam aku tak terjaga untuk sahur [sedar2 dah kul  5.40 pagi he he he] kali ni aku dah bersedia [ape ag,pesan "housemate" suh kejutkan aku yg mmg sejak azali susah bgn pagi nie..adeh! he he he] ,Jadi bangun jer tadi [cam aku ckp td la.."housemate" aku yang kejutkan..] terus ke dapur. Oleh sebab semalam awal-awal aku dh masak nasi,pagi ni just goreng telur jer ngan Appalam [papadom la.. he he he] Telur tu pon wat telur hancur. Kalau kat kampung dulu mak aku selalu buat..sedappp.. kita tumis cili padi dengan belacan yg di tumbuk lumat [ala,cm nak wat smbal belacan tu..] pastu baru masukkan telur dan kacau  sampai masak.[selagi tak masak jangan stop! ha ha ha]

Alhamdulillah, dapat juga aku bersahur dengan sempurna dan meneruskan ibadah puasa untuk hari tyang ke lima..Terima kasih tuhan..

d^_^b

4 comments:

  1. Alhamdulillah, terlaksana sunnah..
    alas perut :)

    ReplyDelete
  2. waaaaaaaaaaa... papodom... dah lama tak makan rasanya.. tetiba teringin plak.. adeeeeeeeeeeeeeees

    ReplyDelete