Wednesday, August 24, 2011

Dugaan....Petanda...



"setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya"

aku rasa semua  orang sudah tentu penah dengar ungkapan ni kan. Setiap perkara yang berlaku atau terjadi sudah tentu ada hikmahnya...Tapi, benar kah apa yang berlaku pada aku sekarang akan ada hikmahnya???? Memang ku harap hikmah yang akan berlaku pada aku. Namun, jauh di sudut hati  terdetik...akan adakah hikmah itu??? Bukan niat itu menidakkan takdir, tiada sebab untuk menafikan hakikat..Tapi, hanya aku yang tahu kenapa bisa wujud persoalan sebegitu..

Dugaan kah itu??
Hurm... ya, mungkin ini dugaan. Dugaan pasti ada dalam apa juga keadaaan. Jadi kita sebagai manusia harus tempuhi dan juga harungi dugaan tersebut. Sekiranya itu memang benar dugaan bagi diriku, kan ku cuba untuk hadapinya dengan tenang dan penuh kesabaran. Dan ku harap dugaan itu akan lenyap bila tiba waktunya..

Petanda kah ia??
Petanda?hurm.....mungkin ini adalah juga satu petanda bagi aku supaya bertindak melakukan sesuatu. Ia sebenarnya adalah petunjuk untuk aku..Tapi, betul ke??? Aku tak pasti..Kalau benar ini adalah petanda, suka atau tidak aku perlu bertindak. Gembira atau duka aku harus lakukan.

Sedikit bingung dengan apa yang terjadi, tapi hidup harus diteruskan seperti biasa. . Harap segala yang baik akan terjadi pada diri......




5 comments:

  1. adli hang kenapa? hehe saja nak bz lengan

    ReplyDelete
  2. kite doakan yg terbaik buat awk,
    smoga dugaan dpt dhadapi dgn tenang :)



    Terjah;
    1. Saat benar kami ingin pergi
    2. Kisah cinta Lia

    ReplyDelete
  3. moga Allah menunjuk kan jalan penyelesaian terbaik.. ^_^

    ReplyDelete
  4. cik ash :
    tq ya..

    Cik hest :
    yup..betul tu

    ReplyDelete