Tuesday, January 8, 2013

2013....Gayanya mencabar...


Sudah seminggu kita harungi tahun 2013, rasa malas sebab cuti aku yang agak lama sikit-sikit hilang. (tapi kdg2 dtg blk dowh...huk huk ) Bila masuk tahun baru, kerja rutin aku diteruskan seperti tahun-tahun sebelum nya dan ditambah dengan tugas-tugas baru. Nampak gayanya 2013, bukan calang-calang tahun. Deria ke enam aku merasakan sesuatu yang "tough" mungkin berlaku, tapi masih samar.. (entah la weh,yg pasti rasa la..hu hu hu)

Bila balik  pada tugas hakiki, tahun ni aku diberi amanah untuk menjaga anak-anak kecil 8tahun. Mulanya, rasa "excited", tapi lama-lama seram sejuk macam terserempak kuntilanak kat pokok besar plak aku rasa. Mana tak nya, tiba-tiba empat huruf berhantu bermain dalam fikiran..K...S...S...R..adoi! (sapa yg cam blurr jer dengan 4 huruf tu cer click sini www.kssronline.com ) kalau untuk kelas matematik boleh aku terima, tapi tahun ni sekali dapat "english' daaa.... apa lagi, terpaksa la menelaah benda-benda yang berkaitan. Tapi, ins sya Allah, aku cuba buat yang termampu. Bukan untuk orang lain, untuk anak-anak kita juga kan. d^_^b

Haa...itu baru tugas hakiki, belom masuk hal-hal pengkeranian lagi. Macam biasa, deria keenam aku sekali lagi mula merasa sesuatu gah (konon la....) akan berlaku. Kurang pasti perinciannya, cuma satu tugas telah diserahkan secara rasmi tadi (ptg tadi ade meeting HEM). Kali ni aku ditugaskan untuk "menghandle" (perkataan ini dilarang sama sekali digunakan sewaktu menjawab kertas 012) satu program HEM yang perlu dijalankan sepanjang tahun sampai November. Jadi, dah nampak bibit-bibit kesibukan kat situ.

Apa-apa pon hidup perlu diteruskan, amanah harus dilaksankan dan tanggungjawab mesti dipikul dengan baik. Buat dengan ikhlas In Sya Allah ada yang akan membantu.....  d^_^b

No comments:

Post a Comment